Jak získávám klienty (díky krátkým videím)

7. 6. 2023 (poslední aktualizace: 21. 6. 2023)

Autor: Matěj Slezák

Zajímá tě, jak jsem díky sociálním sítím získal kontinuální přísun zakázek? Navázal spolupráce s firmami a nakopnul svůj freelance byznys?

V tomhle článku ti otevřeně a napřímo ukážu, jak využít krátká videa k propagaci tvých služeb. Vše na základě vlastních zkušeností.

První rok na TikToku

Můj start na sockách byl na Tiktoku. Úvodní snažení jsem popsal ve starším blogovém článku tady.

Na TikToku jsem aktivní cca rok a čtvrt.

Největší oříšek rámci tvorby krátkých videí je balancování obsahu mezi srozumitelností pro široké publikum, užitečností a alespoň částečnou odborností. Krátký formát videí je v tomto samozřejmě extrémní výzva.

@matejslezakcz Hejtuju slevy vol.2👋🤦 #marketing #onlinemarketing #podnikani #pricing #onlinepodnikani #eshop #sleva ♬ original sound – Matej Slezak

Zajímají tě čísla? Tohle mám za sebou…

  • 100+ publikovaných videí
  • 1 000 000+ zhlédnutí
  • 350 000+ likes na videích

Navázal jsem placené spolupráce s firmami kterých si vážím a jejichž služby nebo produkty rád používám (Collabim, Liftor…).

Především jsem ale hlavně díky TikToku navázal desítky spoluprací a konzultací se skvělými klienty napříč obory.

Pro některé firmy a živnostníky konzultuju jejich profily na TikToku a snažím se jim předat mé znalosti.

Dalším klientům zajišťujeme video obsah i produkčně.

Není to ale jen o TikToku

Počet uživatelů na TikToku je masivní a jsou tam uživatelé všech věkových kategorií.

Také si ale plně uvědomuju riziko zákazu TikToku. Není to pro mě nějaký velký strašák – v případě zákazu TikToku se uživatelé přesunou buď na stávající platformy, nebo vzniknou nové. Je potřeba jen zachytit jejich nástup.

Při tvorbě krátkých videí není nic jednoduššího, než vytvořené video vzít a využít ho na tzv. repurpose principu – tj. napostovat ho na další sítě.

Dostanete se tak bez větší námahy k ještě širšímu publiku a zasáhnete i starší cílovku.

Já tedy věškerá má videa postuji i na Instagram Reels a YouTube Shorts.

Youtube a jak k němu přistupuji


YouTube Shorts mají v tuto chvíli poměrně velké dosahy. YouTube algoritmus Shorts tlačí i mimo vaše subscribers.

Na YouTube také velmi dobře funguje vyhledávání, tj. dobře popsaná videa se správně použitými hashtagy mají šanci uspět v rámci YouTube SEO.

Mnoho mých Shorts má přes tisíc views. Na druhou stranu jsou i takové, které se zaseknou na několika desítkách zhlédnutí. To se např. na TikToku nestane nikdy.

V rámci YouTube jsem se aktuálně pustil i do delšího formátu videí. První vydané video se zabývá rozborem prezidentských webů (ČR a sousední země). Video má cca 30 minut.

Další bonusovou část, která má také cca půl hodiny, bylo možné zhlédnout na mém Herohero profilu.

Testování Herohero

Herohero je tak dalším kanálem, který jsem testoval. Bylo to testování krátké a neúspěšné.

Po krátké analýze jsem došel k tomu, že úvodní video o prezidentských webech nebylo zvoleno na start úplně správně. Nejde o video, které by dostatečně zřetelně a na první dobrou předávalo know-how a přinášelo jasnou hodnotu. Vlastně šlo více o zábavní formát.

Za pár dnů mi přibyli jen dva odběratelé.

Narazil jsem ale na jiný problém – vzhledem k mé vytíženosti (práce pro klienty + vlastní projekty) jsem nebyl schopen dokopat se k dalšímu dlouhému videu, které bych dal jako další obsah na HeroHero.

Upřímně jsem si musel přiznat, že pokud to byl problém už na začátku, časem by se to jen zhoršovalo.

Povinnost pravidelného přidávání dlouhého obsahu prostě není pro mě.

Dlouhý obsah budu na YouTube přidávat dál, ale spíše na náhodné bázi.

Instagram Reels, aneb ten v pozadí

Veškerá krátká videa postuju také na Instagram Reels (cca od zaří 2022).

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Matej Slezak (@matejslezakcz)

Tento kanál mi zatím funguje nejméně. Instagram algoritmus je hodně navázaný na followers, kterým přednostně obsah distribuuje. Je tedy potřeba primárně nabrat bázi sledujících, což samozřejmě trvá. Naštěstí Reels Instagram tlačí i mimo followers, takže občas nějaké video vystřelí a sledující přinese.

Nicméně díky Reels mám dva klienty, takže repurpose princip se určitě vyplatil.

Kam dál?

V krátkých videích určitě plánuju pokračovat.

Neberu je už pouze jako zdroj nových klientů, ale prostředek, jak zlepšovat online prostředí. Zpětná vazba jak od podnikatelů tak fanoušků je skvělá. Cítím, že jde i o zajímavou edukaci.

Z TikToku mám zpětnou vazbu od mnoha mladších sledujících, kteří se online marketingem na popud mých videí začínají do hloubky zajímat. Třeba díky mým videím nastartují zajímavou kariéru v oboru.

Videa zatím neplánuju rozšiřovat na další platformy. Stávající stav je myslím dostatečný. Nicméně situace se může ze dne na den změnit a může vzniknout nová zajímavá platforma, na kterou bude dobré se přidat a podchytit tak její start. Budu se těšit!

Zajímá tě proces tvorby videí?

Jak mám vyladěný proces, aby mi kompletní tvorba a procesování videí zabíralo jen 2-3hodiny měsíčně?

Přihlaš se k odběru mého newsletteru, aby ti neunikl další blogový článek s názvem „Jak vytvořit mašinu na tvorbu krátkých videí“.

Pokud chceš poradit ohledně krátkých videí, tak se mi ozvi

Další články