Ruku na srdce – jak vnímáte TikTok v tuto chvíli?
Přiznám se, že i já jsem měl ještě nedávno na TikTok poměrně vyhraněný názor ve smyslu, že je to platforma pro mladé tak do dvaceti let. Jsou na něm pouze tanečky a bláznivé trendy bez hlubšího smyslu.
A tento názor jsem vlastně nezměnil ani poté, co TikTok něco přes měsíc aktivně využívám.
Nyní přichází první velké ALE.
Jak každá platforma pomalu roste a dospívá, tak se na ní pomalu objevují i starší uživatelé, kteří vám doslova utrhnou ruce za každý kvalitnější a hodnotný obsah.
Podle mě je právě nyní ta chvíle, kdy máte na platformu naskočit a jako specializovaný freelancer, nebo eshop, začít vytvářet právě takový obsah. Věřte mi, že dřív nebo později uspějete. A úspěchem myslím prodeje vašeho zboží nebo služeb.
Chcete důkaz? Nabízím můj TikTok příběh…
Jaký byl můj první měsíc a půl na TikToku?
V rámci novoročního předsevzetí jsem si řekl, že otestuju marketing na TikToku… Plán byl pokusit se na TikToku zpropagovat mé freelance podnikání – byznys, UX a SEO poradenství. Neměl jsem od pokusu s TikTok marketingem velká očekávání…
Dal jsem si cíl postovat videa denně po dobu jednoho měsíce. A potom že uvidím, co bude dál. To jsem víceméně dodržel.
Na můj TikTok profil se můžete podívat tady.
Nyní mohu říct, že jsem byl experimentem víc než příjemně překvapen.
@tipy_z_online Reply to @petrbohac6 Nejhorší copy chyba v historii eshopů? #eshopari #podnikanionline #onlinemarketing #uxdesign ♬ THIS MOMENT WITH YOU – Larry Castle
Můj první měsíc na Tiktoku řečí čísel:
- 33 postnutých videí
- 270 000 shlédnutí videí
- 877 komentářů
- 2100 sledujících
- 235 sdílení
- Nejúspěšnější video: 50 000 shlédnutí, 428 hodin watch time
- Nejslabší video: 1700 shlédnutí
Díky TikToku jsem během prvního měsíce rozjel dva větší projekty s klienty, kteří mě našli právě na TikToku. Dva další projekty nevyšly a čtyři jiné projekty jsou stále v jednání.
Takový výsledek jsem ani ve snu nečekal a jsem s tímto TikTok pokusem nadmíru spokojen.
Pro koho se tedy hodí TikTok marketing?
Pro každého. Opravdu. Na TikToku najdete skvělé české profily účetní kanceláře, zubní hygienistky, grafika, kuchaře, majitelky eshopu s oblečením a mnoho dalších…
@dominiksvejda #fyp #design #foryoupage #brand #art #graphicdesign #clip #music #dm #fy ♬ původní zvuk – Dominik Švejda
Pokud jste v rámci vaší služby nebo zboží alespoň trochu unikátní a specializovaní, máte v tuto chvíli jedinečnou šanci uspět.
Co se týká volnonožců, tak je téměř každá odbornost v rámci českého TikToku zatím neobsazená (nebo jen velmi slabě) a čeká na nového lídra daného oboru.
Umím si na TikToku představit skvělé profily zemědělců, kamnářů, architektů, psychologů, advokátů, trenérů a eshopů snad s čímkoliv…
Jak tvořit úspěšný obsah na TikToku?
Stačí se zamyslet a přistoupit k němu alespoň trochu kreativně. Např. má videa jsou převážně UX rozbory webů lidí, kteří si o radu žádají v komentářích. Nejde o nic složitého – v tuto chvíli nemám ani externí mikrofon – vše točím na mobil.
@tipy_z_online Reply to @pavelsvoboda26 Tato chyba 100% znechutí zákazníky tvého eshopu… #eshopari #ux #podnikani ♬ THIS MOMENT WITH YOU – Larry Castle
V rámci konceptů, které je možné využít, bych se nebál kopírovat modely úspěšných zahraničních TikTokerů. Vzít fungující zahraniční model tvorby a přizpůsobit ho pro český trh je určitě dobrá a legitimní cesta.
Základní pravidla pro úspěšnou tvorbu videí na Tiktok
1) Sledujte ostatní tvůrce
Pokud se vydáte cestou tvorby vlastního obsahu a nevyužijete outsourcing, tak je bezpodmínečně nutné, abyste nakoukali stovky a možná tisíce videí z vašeho oboru.
TikTok je specifický, má dané postupy a ty musíte znát a chápat, než se pustíte do vlastní tvorby.
@erikaeliasovaOkénko pro podnikatele🤍♬ A moist healing song – Nez Tunes
2) Postujte videa každý den – klidně i několikrát denně
Minimálně v úvodu vaší tvorby je třeba videa chrlit ve velkém množství.
Proč?
- Naučíte se videa efektivně vytvářet
- Otestujete různé druhy a koncepty obsahu
- Algoritmus uvidí vaši aktivitu a bude vás lépe zobrazovat
- Zvětšujete šanci, že váš obsah bude trendovat a získá statisíce nebo i miliony shlédnutí
3) Komunikujte s fanoušky
Zde se TikTok neliší od ostatních sociálních sítí – s fanoušky je třeba komunikovat. Odpovídejte na komentáře a dotazy, točte “video replies”, inspirujte se dotazy fanoušků pro další videa a koncepty.
4) Sledujte trendy
Toto je ožehavý bod. Na TikToku existují tzv. trendy – tanečky, zvuky, nebo písně, které jsou v danou chvíli oblíbené pro tvorbu videí. Pokud na tyto trendy naskočíte, tak zvyšujete šanci, že vaše video uspěje a stane se virálním.
Pro většinu eshopů si v rámci TikTok marketingu dokážu pro trendy vhodné využití představit. Naopak u valné většiny freelancerů je dle mého názoru využití trendů komplikovanější.
Jak nejlépe začít s marketingem na TikToku?
Udělejte první krok – nainstalujte si appku, seznamte se s prostředím a začněte tvořit! Dejte tomu šanci třeba na měsíc, jak jsem to udělal já.
Nastavení profilu, vyladění formy a konceptu videí, využívání live vysílání, nebo dokonce spolupráci s influencery na TikToku můžete řešit později.
Máte ohledně TikToku jakékoliv dotazy?
Chcete pomoci s nastavením úspěšné obsahové strategie pro vaši značku?