Sám jsem viděl mnoho e-shopů, které kvůli špatně nastaveným základům nejen že nevydělávaly, ale dokonce poškozovaly pověst celé firmy.
V tomto článku mj. uvidíš na konkrétním příkladu, že špatně nastavený e-shop může někdy dokonce poškodit i celý tvůj offline byznys.
Krabicové řešení neznamená hotový a funkční e-shop
Krabicová řešení svým marketingem často naznačují, že e-shop zvládne postavit každý. Navíc se často zdůrazňuje, že to lze udělat velmi rychle, třeba i během několika hodin. Toto bohužel není pravda.
Ano, základní e-shop si nejspíš zvládneš naklikat, ale to neznamená, že bude plně funkční a připravený na reálné prodeje.
Pokud si vše nastavíš sám, bez zkušeností, riskuješ, že ti uniknou klíčové prvky, které jsou nutné pro úspěšné fungování e-shopu.
Příklad z praxe: Fungující byznys, ale e-shop odrazuje obchodní partnery
Mám konkrétní příklad jedné klientky, která prodávala skvělé a kvalitní zboží a její kamenná prodejna prosperovala. Rozhodla se tedy, že rozšíří své podnikání na e-shop. Naklikala si základní verzi na Shoptetu, ale výsledek byl katastrofální.
Základní prvky pro důvěryhodně vypadající eshop zcela chyběly. Celý pseudo-eshop vypadal totálně amatérsky a spíše jako špatný vtip. Zákazníci, kteří na e-shop nějakým zázrakem přišli, ihned odcházeli.
Dobře, to že někdo přišel na e-shop a nenakoupil, není ideální, ale pro komplexní byznys nemusí jít o velkou tragédie. Horší ale je, že amatérský eshop zcela reálně poškodil její offline byznys. Potenciální zahraniční dodavatel jí totiž odmítl nabídnout exkluzivní distribuci s tím, že její e-shop působí neprofesionálně.
To je jen jeden z mnoha případů, kdy špatně postavený e-shop negativně ovlivnil nejen online, ale i offline podnikání.
Vzdělávej se, nebo vyhledej pomoc profesionála
Jak tedy tuto situaci vyřešit? Jak se vyhnout tomu, že se budeš prezentovat amatérským e-shopem, byť spuštěným na jinak skvělých krabicových řešeních?
Nech si poradit nebo věnuj čas sebevzdělání v marketingu a v oblasti e-shopů.
Pokud si na tvorbu e-shopu nevěříš nebo nemáš čas na učení všech detailů, najmi si odborníka. Profesionální pomoc ti může ušetřit nejen čas, ale i peníze. A především – zajistí, že tvůj e-shop bude od začátku funkční a důvěryhodný a bude ti přinášet výsledky.
Základní nastavení e-shopu např. na Shoptetu není nic složitého a zdlouhavého, pokud ho provádí někdo, pro koho jde o denní chleba.
Pokud se chceš vyhnout komplikacím a zajistit hladký start pro tvůj nový eshop, neváhej se na mě obrátit.
Chci poradit s e-shopem