Jednorázová konzultace pro nakopnutí tvého e-shopu
Měsíční audit a plánování prací
Mentoring pro CMO a majitele eshopů
Jednorázová konzultace pro rozvoj tvého online byznysu
“Hodinový manžel” pro marketing tvého eshopu
Online školení a workshopy

Jak rychle lze spustit eshop na krabicovém řešení?

15. 10. 2024

Autor: Matěj Slezák

Krabicová eshopová řešení jako Shoptet, UpGates nebo Shopify jsou skvělým nástrojem pro začínající e-shopaře. Dávají možnost relativně rychle vytvořit funkční e-shop bez složitých technických dovedností.

Ale pozor, není to tak snadné, jak se na první pohled zdá.

Sám jsem viděl mnoho e-shopů, které kvůli špatně nastaveným základům nejen že nevydělávaly, ale dokonce poškozovaly pověst celé firmy.

V tomto článku mj. uvidíš na konkrétním příkladu, že špatně nastavený e-shop může někdy dokonce poškodit i celý tvůj offline byznys.

Krabicové řešení neznamená hotový a funkční e-shop

Krabicová řešení svým marketingem často naznačují, že e-shop zvládne postavit každý. Navíc se často zdůrazňuje, že to lze udělat velmi rychle, třeba i během několika hodin. Toto bohužel není pravda.

Ano, základní e-shop si nejspíš zvládneš naklikat, ale to neznamená, že bude plně funkční a připravený na reálné prodeje.

Pokud si vše nastavíš sám, bez zkušeností, riskuješ, že ti uniknou klíčové prvky, které jsou nutné pro úspěšné fungování e-shopu.

Příklad z praxe: Fungující byznys, ale e-shop odrazuje obchodní partnery

Mám konkrétní příklad jedné klientky, která prodávala skvělé a kvalitní zboží a její kamenná prodejna prosperovala. Rozhodla se tedy, že rozšíří své podnikání na e-shop. Naklikala si základní verzi na Shoptetu, ale výsledek byl katastrofální.

Základní prvky pro důvěryhodně vypadající eshop zcela chyběly. Celý pseudo-eshop vypadal totálně amatérsky a spíše jako špatný vtip. Zákazníci, kteří na e-shop nějakým zázrakem přišli, ihned odcházeli.

Dobře, to že někdo přišel na e-shop a nenakoupil, není ideální, ale pro komplexní byznys nemusí jít o velkou tragédie. Horší ale je, že amatérský eshop zcela reálně poškodil její offline byznys. Potenciální zahraniční dodavatel jí totiž odmítl nabídnout exkluzivní distribuci s tím, že její e-shop působí neprofesionálně.

To je jen jeden z mnoha případů, kdy špatně postavený e-shop negativně ovlivnil nejen online, ale i offline podnikání.

Vzdělávej se, nebo vyhledej pomoc profesionála

Jak tedy tuto situaci vyřešit? Jak se vyhnout tomu, že se budeš prezentovat amatérským e-shopem, byť spuštěným na jinak skvělých krabicových řešeních?

Nech si poradit nebo věnuj čas sebevzdělání v marketingu a v oblasti e-shopů.

Pokud si na tvorbu e-shopu nevěříš nebo nemáš čas na učení všech detailů, najmi si odborníka. Profesionální pomoc ti může ušetřit nejen čas, ale i peníze. A především – zajistí, že tvůj e-shop bude od začátku funkční a důvěryhodný a bude ti přinášet výsledky.

Základní nastavení e-shopu např. na Shoptetu není nic složitého a zdlouhavého, pokud ho provádí někdo, pro koho jde o denní chleba.

Pokud se chceš vyhnout komplikacím a zajistit hladký start pro tvůj nový eshop, neváhej se na mě obrátit.

Chci poradit s e-shopem

 

Tento článek volně vychází z druhé epizody mého podcastu „Eshopy za pochodu“. Pokud nechceš číst, tak si tuto epizodu můžeš poslechnout níže:

 

Další články